content top
Schimbarea comportamentului alimentar

Schimbarea comportamentului alimentar


Multi dintre noi suntem preocupati de imaginea corporala si de controlul greutatii. Problemele pot aparea atunci cand se recurge la diete excesive, abuz de laxative si diuretice sau de alte medicamente, posturi, exercitii fizice excesive, varsaturi, etc. Prin psihoterapie, pot fi identificate cauzele psihologice profunde care explica relatia dintre mancatul excesiv si starea de bine, preocuparea ta pentru greutate, imaginea corporala negativa si tulburarile de alimentatie. Pentru aceasta, vom utiliza tehnici cognitiv-comportamentale, vom stabili obiective, vom tine jurnale de alimentatie si vom monitoriza gandurile legate de alimentatie.

Beneficiile psihoterapiei in schimbarea

comportamentului alimentar

Psihoterapia care isi propune ca scop schimbarea obiceiurilor alimentare  se centreaza pe o serie de obiective, cele mai importante fiind:

  • Intelegerea cauzelor care stau la baza problemelor alimentare;

  • Examinarea gandurilor, sentimentelor si comportamentelor care mentin problema;

  • Imbunatatirea obiceiurilor alimentare;

  • Dezvoltarea imaginii de sine;

  • Strategii de rezistenta psihologica;

  • Strategii de adaptare pentru a inlocui comportamentele compensatorii (varsaturi, administrare de laxative sau exercitii fizice excesive).

Cum sa te opresti din mancatul in exces?

Psihoterapia in cazurile de alimentatie excesiva  se centreaza doua moduri de a combate dependenta de mancare: pe de o parte, abordarea simptomelor fizice, pe de alta parte, abordarea cauzelor emotionale, acest lucru realizandu-se prin urmatoarele tehnici:

  • Modificarea dietei

  • Hipnoterapie pentru controlul emotiilor care stau la baza mancatului excesiv

 Schimbarea obiceiurilor alimentare

Modificarile in ceea ce priveste obiceiurile alimentare ar putea ajuta in lupta impotriva poftelor care alimenteaza dependenta de mancare. Este importanta mentinerea unui regim alimentar sanatos, echilibrat si consultarea medicului inaintea oricarei modificari semnificative.

  1. Renuntati la diete! Multi experti considera ca dieta (abtinerea de la mancatul unor alimente cum ar fi zahar, carbohidrati sau grasimi) poate determina, de fapt, cresterea poftei de a consuma mai mult din aceste alimente. Acest lucru se datoreaza faptului ca abtinerile pot fi atat de obositoare pentru unii oameni, incat sfarsesc prin a manca mai mult decat ar face-o in mod obisnuit. Eliminand complet micile gustari din timpul zilei, in scurt timp, aceste persoane ar putea ajunge sa consume  toate alimentele pe care le-au evitat. Trucul este de a consuma aceste alimente care provoaca placere, insa cu moderatie.

  2. Tineti un jurnal de alimentatie! Una dintre fazele caracteristice dependentelor (mancare, droguri, alcool, jocuri de noroc, etc.) este aceea de negare. Dependentii de mancare vor avea tendinta de a ascunde obiceiul lor, de a consuma alimente in secret si de a masca orice proba care i-ar putea descoperi. Daca doriti sa va ajutati, nu va mintiti singur! Pastrati un jurnal alimentar cinstit pentru ca, la sfarsitul fiecarei zile, sa va reamintiti ce ati mancat. Importanta este si notarea felului in care v-ati simtit inainte si dupa ce ati mancat pentru a intelege care sunt motivele pentru care mancati prea mult si emotiile care pot declansa pofta de mancare.

  3. Incearcati alimente variate! Atunci cand va aflati intr-un supermarket, uitati-va in jur dupa alimente pe care, in mod normal, nu le-ati incerca. Urmariti mai jos alternativele sanatoase la alimentele preferate. Aceasta nu inseama sa alegeti versiunea fara grasimi sau cu continut caloric scazut, deoarece acestea contin de obicei zahar. In schimb, cautati alimente care va plac la fel de mult sau aproape la fel de mult ca cele de care credeti ca sunteti dependenti. 

  4. Renuntati la zahar! Este cunoscut faptul ca e construim toleranta gustativa la anumite alimente. Cu cat mai mult zahar mancam, cu atat mai mult ne dorim. Din acest motiv, ar fi o buna idee sa reduceti aportul de zahar de la o zi la alta. Facand acest lucru, exista o sansa ca nici sa nu observati asta. 

  5. Manancati mici gustari! Te poti gandi la cerealele integrale, deoarece au continut scazut de calorii si sunt bogate in fibre. 

  6. Vorbiti cu prietenii si familia!  Cere suportul persoanelor apropiate (familie, prieteni, colegi) sa te ajute in demersul tau. Iti pot aminti de decizia ta ori de cate ori vei avea tendinta sa trisezi. 

  7. Manancati putin si des! 

Cum ajuta hipnoterapia?

Abordarea efectelor fizice ale supraalimentarii este un capitol, insa abordarea cauzelor care stau la baza mancatului excesiv este cu totul altceva. In majoritatea cazurilor, exista o cauza psihologica sau emotionala care sta la baza dependentei de alimente. Daca ignoram aceasta realitate, nicio dieta sau regim alimentar sanatos nu va avea rezultate pe termen lung. Chiar daca ajungeti la o greutate ideala, ce se va intampla atunci cand ceva in viata nu merge bine? Veti avea puterea de a gasi alinare in alta parte sau veti reveni la vechile obiceiuri alimentare?

Pe parcursul unei sedinte de hipnoterapie, terapia in cazurile de dependenta de mancare incepe prin inducerea unei stari profunde de relaxare. Aceasta stare este asemanatoare cu starea in care visati cu ochii deschisi. Va amintiti, probabil, situatii din trecut in care va aflati la o intalnire sau chiar in timpul orelor la scoala in care v-ati lasat furat de o stare de visare. Probabil ca nu va puteati aminti nimic din ceea ce se vorbea in jur si, probabil, n-ati avut nicio idee despre cat timp v-ati lasat furat de acea stare. 

Cand va aflati in acea stare, aveti tendinta de a fi mai receptivi la sugestiile pe care vi le da terapeutul, fapt ce poate oferi acestuia sansa de a accesa parti ale mintii inconstiente responsabile de suprimarea obiceiurilor. Hipnoterapeutul va urmari apoi sa identifice gandurile, sentimentele si comportamentelor care provoaca pofta de a manca. Apoi, va explora relatia pe care o aveti cu mancarea si, eventual, va incerca sa compenseze aceste tipare. Prin ruperea legaturii dintre emotii si mancare, ati putea fi, in cele din urma, capabil sa invingeti dependenta de alimente. 

 

Toate articolele de pe acest website sunt oferite in scop informativ si nu pot inlocui sfatul medicului dumneavoastra. Psiholog Lucretia Preda – Cabinet Individual de Psihologie nu este responsabil pentru diagnosticul pus de catre un utilizator pe baza continutului acestui site. Consultati intotdeauna medicul atunci cand aveti probleme legate de sanatatea dumneavoastra. 

  

Alte probleme abordate in cabinetul de psihologie:


Cabinet de Psiholog Bucuresti, zona Cotroceni

Error: a marker with the ID 3 does not exist!

Cabinet de Psiholog Galati

icon-car.pngKML-LogoFullscreen-LogoQR-code-logoGeoJSON-LogoGeoRSS-LogoWikitude-Logo
 

loading map - please wait...

  45.441751, 28.047495 Cabinet de Psihologie Galați Strada Traian Nr. 95, Bl. A-5-A, parter  Reper: Serviciul Stare Civila  Programari: 0740 226 826          

 

Aviz psihologic Galati: Psihologia transporturilor

  • Testare capacitate intelectuală (coeficient de inteligență – IQ)
  • Testare psihologică conducator auto categoria A + B
  • Testare psihologică conducator auto categoria A1 si A
  • Testare psihologică conducator auto categoria B
  • Testare psihologică conducator auto categoria B + E
  • Testare psihologică conducator auto categoria C
  • Testare psihologică conducator auto categoria C + E
  • Testare psihologică conducator auto categoria D
  • Testare psihologică conducator auto categoria D + E
  • Testare psihologică conducator auto categoria E+ tractor
  • Testare psihologică conducator auto transport intern agabaritic
  • Testare psihologică conducator auto transport intern marfă
  • Testare psihologică conducator auto transport persoane
  • Testare psihologică coordonator activitate de transport
  • Testare psihologică licență TAXI
  • Testare psihologică profesori de legislatie rutiera
  • Testare psihologică profesori de legislatie rutiera

Aviz psihologic Galati: Psihologia Muncii

  • Aviz psihologic la angajare, control periodic, mentinere functie
  • Evaluare psihologica periodica a personalului
  • Adeverinta psiholog inscriere examene / concursuri
  • Adeverinta psiholog inscriere I.N.M.
  • Adeverinta psiholog exercitare functie magistrat
  • Evaluare psihologică pentru schimbarea funcției

Aviz psihologic Galati

Psihologie aplicata in domeniul securitatii nationale

  • Aviz psihologic pentru port arma
  • Aviz psihologic agenti paza si protectie, detectivi particulari, politisti comunitari
  • Aviz psihologic permis port arma pentru tir sportiv
  • Aviz psihologic profesori de tir
  • Aviz psihologic permis port arma vanatoare.

 

468 ad

Leave a Reply

Your email address will not be published.